Ájurvédské tipy pomáhaly lidem s hubnutím již ve starověku. Pijte horkou vodu a jezte pouze dvě velká jídla denně

Zdraví 27. dubna 2022 | 09:10 — Pavla Krejčí
V dnešní době, kdy každý nabízí množství rad o hubnutí, je těžké zorientovat se v tom, co je opravdu účinné. Hubnutí nikdy není jednoduché a to, co platí u jednoho, nemusí nutně fungovat u druhého. Nebojte se nahlédnout do starodávného učení ájurvédy, nauce o zdraví, která vychází z tradičního indického lékařství. Díky těmto radám si kdysi udržoval postavu opravdu každý. Zkuste praktikovat tyto rady i v 21. století.
Ájurvéda nabízí skutečně jednoduché rady, jak nenásilně docílit redukce váhy. / Unsplash

Hubnutí je začarovaný kruh, ze kterého mnohdy nedokážeme nalézt cestu ven. Honba za štíhlým tělem se může proměnit až v duševní posedlost. Nehledejte drastická východiska, ájurvéda nabízí skutečně jednoduché rady, jak nenásilně docílit redukce váhy. Ájurvéda se zakládá na třech energiích a funkčních principech, tzv. dóši, které se nacházejí v lidském těle i ve všech ostatních strukturách. Nejdůležitější je kapha dóša, jež je tvořena kombinací prvků země a vody. Je to energie, která dává formu právě tělesným strukturám jako jsou svaly, kosti nebo šlachy. Jestliže ji udržujete v harmonii, máte vyhráno, v opačném případě může způsobit právě přibírání. Jaké jsou tedy tipy na zdravé hubnutí?

Jezte pouze dvě velká jídla denně

Kdysi nebylo zvykem jíst tři hlavní jídla denně jako je tomu teď. Indičtí obyvatelé dodržovali pouze dvě velká jídla. Pokud jste však zvyklí, nemusíte nutně měnit svoji rutinu. Najděte zlatou střední cestu. Dejte si dvě pravidelná jídla a lehké zdravé třetí. Stačí, pokud bude mít méně něž 250 kalorií. Vsaďte třeba na ovesné vločky, cereálie nebo zeleninu. Váš metabolismus bude přirozeně stimulován a zabráníte zbytečnému mlsání.

Odolejte chutím

Každého určitě někdy popadnou chutě. Nebojte, ani zběhlí starověcí lékaři, kteří přece jen věděli více, nebyli ušetřeni. Je však zásadní nepoplést si chuť s hladem. Základem úspěchu je omezit nezdravá jídla a ty vyměnit za zdravější verzi. Pravidlem je mezi jídly pít vodu, žízeň totiž může evokovat hlad. Pokud stále cítíte hlad, jezte beztučné nebo nízkotučné mléčné výrobky, případně ovoce.

Popíjejte horkou vodu nebo čaj během dne

V těle se z vnějších zdrojů hromadí toxiny a tělu škodlivé látky, známé jako ama. Ama je prý lepkavé povahy a lze ji snadno rozpustit horkou vodou. Zkuste si dát pár doušků teplé vody a vyplavte ji ven. Nebojte se přidat bylinky jako třeba zázvor.

Cvičte nejméně tři dny v týdnu

Podpořte svůj metabolismus správným a pravidelným cvičením. Pokud nejste milovníky klasického cvičení, věnujte se zábavnějším sportům – běhu, rychlé chůzi, skákání přes švihadlo, józe, plavání nebo jízdě na kole. Cvičení nemusí být namáhavé, aby bylo efektivní. Důležitá je pravidelnost. Vhodný čas na fyzickou aktivitu je brzké ráno, jelikož se tělo dobře pročistí a je připraveno na další den.

Lehká večeře nakonec

Jako poslední jídlo dne si dopřejte lehčí večeři, a to ideálně před 19:00. Podpoří proces vyprázdnění žaludku, a stimuluje tak přirozené detoxikační procesy, ke kterým dochází přes noc. Určitě nic nezkazíte, pokud večeři obohatíte o více polévek a salátů, zajistíte tím správné pročištění organismu. Psali jsme také: Barva oblečení podle znamení. Býk najde inspiraci v malinové, lvi zazáří ve zlaté, blížence chrání žlutá

Zdroje: insider.com, ndtv.com, ajuverda.cz

 

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Vědci nedávno zjistili, že všechny banány obsahují radioaktivní izotopy

Jak správně uskladnit hlávky zelí, aby neoschly a uchovaly si...

Vyrobit si přírodní podzimní dušičkovou výzdobu na hrob...

Jak povzbudit k životu usychající vřes. Stačí dvě lžíce...

Nevhodné stanoviště, malá jáma, chybějící opora a další...

Jak využít spadané listí na zahradě. Vyrobte si z něj...

Chraňte v říjnu jabloně před škůdci a chorobami. Postřik...

Zavřít reklamu