Zlepšete své zdraví. Na to, abyste zhubli a podpořili srdeční funkce, stačí 10 000 kroků denně

Zdraví 08. září 2022 | 07:35 — Pavla Krejčí
Abyste zůstali zdraví, měli byste co nejčastěji chodit. Pokud udejte 10 000 kroků denně, přinese vám to nespočet benefitů. Pro mnohé to však není tak snadné. Stačí však dodržovat několik rad a rutinu, aby se počet kroků rychle zvýšil.
Chůze zlepší vaše zdraví / Pixabay

Udržet si zdraví nemusí být tak jednoduché. Přitom stačí dodržovat jednu věc. Ujděte každý den 10 000 kroků. Chůze je zdravá a přináší nespočet benefitů. Jaké to jsou?

1. Vaše srdce zesílí

Pravidelná chůze je skvělá pro srdce, protože ho postupně trénuje. Pulz se totiž při chůzi zvýší jen mírně, aby nebylo srdce nadměrně zatěžováno. Pokud pravidelně ujdete 10 000 kroků denně, vaše srdce bude každý den o něco silnější.

2. Méně onemocníte

Jestliže do své rutiny zařadíte chůzi, je velmi pravděpodobné, že budete vystaveni různému počasí. To vás otuží a posílí imunitní systém. Zároveň snížíte krevní tlak a tím i riziko infarktu či mozkové mrtvice.

3. Zhubnete

Je samozřejmé, že při pravidelném cvičení rychle poznáte rozdíl na váze. Pokud tedy plánujete shodit pár kilo, měli byste si denních 10 000 kroků pevně naplánovat.

4. Budete se cítit šťastní

Pokud trpíte nervozitou, je pro vás chůze ideálním lékem. Tento pohyb vás uvolní a odvede vaši mysl od věcí, které vás trápí. Hledejte trasy, kde si co nejvíce odpočinete. Brzy zjistíte, že se vám celkově zlepší nálada.

5. Stanete se kreativnějšími

Studie zjistily, že chůze zlepšuje kreativitu. Takže pokud přemýšlíte nad problémem, netrapte se tím, běžte ven a dejte si pauzu. Vaše mysl si odpočine a nápady k vám budou přicházet mnohem jednodušeji.

Udělejte z chůze součást vaší rutiny

Pokuste se udělat z chůze rutinu – snažte se například chodit každý den ve stejnou dobu. Pamatujte, že spotřebováváte stejné množství energie bez ohledu na to, v jakou denní dobu chodíte.

Co když ale nemáte čas nebo příležitost nachodit tolik kroků? Zkuste se držet těchto rad a uvidíte, že počet kroků se na vašem telefonu nebo hodinkách se rychle zvýší.

  • Místo výtahu jděte po schodech.
  • Během polední pauzy se procházejte.
  • Při sledování televize využijte stepper.
  • Vyrazte na procházku s přáteli.
  • Zaparkujte auto dál.
  • Při cestování veřejnou dopravou vystupte o zastávku dříve.

Psali jsme také: Žádná vynechaná jídla, spánek jako priorita a další rady, kterých se vyplatí držet před čtyřicítkou

Autorský článek, další zdroje: mayoclinic.org

Témata: chůze, zdraví, tělo, tipy
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Rover Perseverance objevil organické molekuly na Marsu. Navíc v oblasti, která byla před miliony let obyvatelná

Muchovník rychle roste a bohatě plodí. Dopřejte mu podzimní...

K dozrání zelených rajčat pomůže prastará italská finta....

Zahrádkářský kalendář na podzim: Jaké důležité práce...

Podzimní výsev zeleniny nejen pro ranou jarní sklizeň....

Vřes patří k podzimu. Nenáročnost, odolnost a krásné...

Sklizeň a uskladnění mrkve: Kdy sklidit mrkev a jak ji...

Zavřít reklamu