Vyměňte těstoviny za zdravější variantu a hned budete o krok blíže vaší vysněné postavě

Krása 11. srpna 2020 | 11:14 — Klára Sanders
Těstoviny jsou bohatým zdrojem sacharidů, což může při jejich nadměrné konzumaci zahýbat s ručičkou na váze. Poradíme vám, čím je nahradit a i tak si pochutnat.
Dalších 6 fotografií v galerii
Cuketové špagety jako skvělá náhrada klasických těstovin / Pixabay

Pokud chcete omezit příjem sacharidů a jste milovníky těstovin, nemusíte je ze svého jídelníčku úplně vynechat. Stačí je nahradit zdravější variantou. Nejen, že si pochutnáte, ale rozdíl od pravých těstovin je téměř k nerozeznání.

Čím nejlépe nahradit těstoviny

Alternativy, které mohou nahradit těstoviny ve vašem jídelníčku, jsou chutné a zdravé. Po klasických těstovinách jsme totiž nacpaní k prasknutí, a to se vám u zdravých náhrad skutečně nestane. Kromě toho, že vám budou takto připravené těstoviny chutnat, budete se po nich i lépe cítit.

Cuketové špagety

Jako první náhrada těstovin vám poslouží cuketové špagety. Pomocí spirálového kráječe na zeleninu si uděláte "špagety" i z cukety. Tuto zeleninu najdete v létě téměř v každé zahrádce. Cuketa je chuťově nevýrazná, proto je jako náhrada těstovin zcela ideální. Vynikající je v kombinaci s cherry rajčaty a mini mozzarellkami.

Dýně 

Další skvělou náhradou těstovin je dýně. Můžete použít žlutou nebo máslovou dýni. Nakrájejte ji na tenké nudličky a ty pak jemně osmažte na troše olivového oleje. Takto připravené je smíchejte s hotovou omáčkou na těstoviny.

Lilkové lasagne

Lilek je letní zelenina, proto by byla škoda nevyužít ho naplno, například i jako náhradu lasagne. Nařežte ho na tenké plátky a posolte, aby změkl a tzv. se vypotil, případně ho strčte na 10 minut do vyhřáté trouby. Potom dejte do zapékací mísy a jednotlivé vrstvy lilku prokládejte třeba boloňskou omáčkou nebo čímkoli podle vaší chutě. Dejte do trouby a zapečte. Lilkové lasagne jsou na světě.

Brokolicová či květáková "rýže"

Poslední alternativou těstovin, kterou vám dnes představíme, je brokolicová nebo květáková rýže. Uděláte ji tak, že syrovou brokolici nebo květák jednoduše nasekáte na drobno a potom "rýži" opražíte na trošce olivového oleje a zamícháte s omáčkou. K posekané brokolici se dokonale hodí například pesto. Psali jsme také: Jablka jsou plná vitaminů a minerálů. Vyvarujte se však zásadní chyby při jejich konzumaci

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Hoďte sychravé počasí za hlavu. Užijte si úchvatné moře i teplé dny plnými doušky

Hoďte sychravé počasí za hlavu. Užijte si úchvatné moře i...

Je čas vyskočit z gauče a rozhlédnout se po krajině. Vyrazte...

Drsná a tragická města na naší planetě, kde vám bude...

Je čas na toulky podzimní přírodou. Pročistěte si hlavu na...

Odvážné a unikátní skvosty. Každý jiný, ale všechny...

Zemička sice malá, ale nesmírně krásná. Úžasná místa v...

Zavřít reklamu