I sprchování má svá pravidla. Možná vás to překvapí, ale mnoho lidí dělá při sprchování chyby

Zdraví 09. října 2020 | 14:47 — Klára Sanders
Pokud patříte mezi ty, kteří se rádi naloží na hodiny do horké vany, možná byste raději měli dát přednost sprchování. Dejte si ale pozor, protože při tak samozřejmé věci, jakou je sprchování, můžete udělat pár chyb, které vašemu zdraví škodí.
Další 4 fotografie v galerii
Dokonce i sprchování má svá pravidla / Jumpstory

Většina lidí se sprchuje každý den. Někdy dokonce několikrát denně. Proud vody lépe smyje nečistoty i z hůře dostupných míst těla a navíc díky proudu vody dochází k prokrvení pokožky celého těla, což oceníte hlavně po ránu. 

Sprchování je také z hlediska šetření vodou výhodnější. Pokud se ale sprchujete správně. Přinášíme vám pár praktických rad, které je dobré při sprchování dodržovat. 

Sprchování je zdravější než dlouhá koupel

Pokud máte dilema, zda je lepší koupel, či sprcha, pak rozhodně sprcha. Největším přínosem je studená voda, která dodá energii, rozproudí krevní oběh, má vliv na posílení imunity. Navíc sprchováním značně ušetříte. A to až třetinu peněz. Při běžném sprchování spotřebujete 50 litrů vody, koupelí třikrát více. Samozřejmě vždy záleží na tom, jak dlouho se sprchujete.

Je ekologičtější 

Opravdu ekologické sprchování by nemělo trvat déle než osm minut. Ideální doba je však asi jen pět minut. Myslíte si, že za takovou dobu se nemáte šanci umýt? Není to tak nereálné. Nejdříve se namočte, vodu poté vypněte. Aplikujte sprchový gel a šampon a poté přípravky opláchněte. Hotovo možná budete mít i dříve než za pět minut. Vodu můžete výrazně ušetřit i díky speciální úsporné hlavici se stop ventilem.

Je šetrnější pro pokožku

Nic se nemá přehánět. A to ani se sprchou. Ráno si dejte rychlou sprchu a vůbec nemusíte používat ani mýdlo. Pokud máte citlivou pokožku, je vhodné sprchovat se jednou, výjimečně dvakrát denně. 

Koupel ve vaně pouze jednou za čas

Zastánci nakládání se do vany by to rovněž s koupelí neměli přehánět. Pokožka po delší době ve vodě ztrácí pružnost. Pokud si chcete dopřát pořádnou a kvalitní koupel, pak si do vany nepřidávejte žádné chemikálie v podobě pěn apod. Zdravější variantou je olej či koupelová sůl. Případně si můžete vyrobit domácí přírodní pěnu, která je vhodná i pro děti. Ideální teplota vody by měla být mezi 36 až 37 °C. Díky tomu budete po ní i dobře usínat. Nevýhodou je, že při koupání ve vaně zůstáváte v nečistotách, které ze sebe smýváte, pokožka ve vodě hůře dýchá a nedochází k dostatečnému prokrvení. Psali jsme také: Šetřit vodou jde i jednoduše. Vědci mají zajímavé řešení

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Herec Jan Dolanský v minitunaji v plážovém volejbale ukázal, že schopní herci dokáží odehrát opravdu vše

Některé jedovaté houby si lidé stále pletou. Člověku...

Podzimní řez pomůže růžím lépe přečkat zimu. Nesmíte...

I koupelnu si můžete zařídit podle Feng Shui. Budete se v ní...

Jak si ochočit andulku. Stane se tak milým a nenáročným...

Zbavte se zápachu z bot a vyřešte tak nepříjemný problém...

V provoněné ložnici se vám bude lépe spát. Ne každá...

Zavřít reklamu