S přibývajícím věkem je hubnutí těžší. Nepodceňujte zdánlivou maličkost, která je pro výsledný efekt klíčová

Zdraví 29. září 2021 | 07:15 — Anna Novotná
S přibývajícím věkem je hubnutí těžší. Štíhlá linie ale nemusí být na hony vzdálená. Stačí vědět, jak tělo funguje a co potřebuje. Důležitý je například metabolismus, tedy látková a energetická výměna, při níž tělo zpracovává živiny potřebné ke svému fungování. Když jej dokážete zrychlit, může se dostavit i kýžené hubnutí.
Další 1 fotografie v galerii
Metabolismus je jen jedním z několika faktorů ovlivňujících proces hubnutí / Pixabay

Metabolismus je pouze jedním z několika faktorů ovlivňujících proces hubnutí. Není možné předpokládat, že začnete hubnout jen zrychlením metabolismu, pokud se budete i nadále ládovat jídlem nad rámec toho, co tělo potřebuje a co mu k dobrému fungování stačí.

Bazální metabolismus

Bazální neboli základní metabolismus je nejmenší množství energie, které tělo potřebuje ke svému bezproblémovému fungování v klidovém režimu. Jeho výši ovlivňuje mnoho faktorů, např. věk, hmotnost, pohlaví i celkový zdravotní stav. Při hubnutí je důležité zvýšit energetický výdej a snížit příjem potravy. Nebo, pokud budete přijímat stejné množství jídla, zvýšit fyzickou aktivitu. 

Pokud si nejste jisti správností svého jídelníčku a počítání kalorií byste se raději vyhnuli, pomoci vám může osobní výživový poradce One2onediet.cz. Připraví vám zdravý jídelníček na míru, díky kterému bude váš příjem i výdej pod dozorem odborníka.

Jak zvýšit metabolismus

Jak jsme již zmínili, rychlost našeho metabolismu souvisí s mnoha faktory. Jedním z nich je stav a množství našich svalů. Je nasnadě, že čím více máme svalů, tím lépe. Jelikož jsou svaly tvořeny asi ze 70 % vodou, na jejich stavu se podílí právě i náš pitný režim. Dostatek vody se postará také o to, aby se ze svalů lépe odplavovaly odpadní látky a svaly se lépe chladily při zátěži.

Jak nám pomůže voda

Pokud vypijete jednu velkou sklenici vody navíc, zvýšíte spalování o 300 kJ. Naše tělo je sice schopné si vzít tekutiny i z nápojů, které považujeme za dehydratující, například z kávy, ale vždy je lepší pít především doporučované nápoje, jako jsou neochucené minerální vody, ovocné nebo zelené čaje, naředěné nedoslazované džusy a podobně. Výhodou čisté vody nebo vody s citronem je to, že tělo nijak nezatěžuje.

Nadbytek vody není řešení

Samozřejmě není možné počítat s tím, že čím více vody vypijete, tím více zrychlíte metabolismus a více zhubnete. Nejlepší je vypít denně doporučené množství tekutin, což jsou asi dva až tři litry. V horku nebo při fyzické zátěži je to o něco více. Není také vhodné toto množství vypít najednou, ale v průběhu celého dne. Čtěte také: Než pes zaútočí, vyšle několik varování. Naučte se je poznat a předejdete nepříjemnému střetu.

Nepodceňujte důležitost pohybu

Voda není při hubnutí samospásná, ale rozhodně vám dostatečný příjem tekutin pomůže. Spolu s ním byste měli při touze zhubnout začít jíst zdravěji a zařadit do svého života pohybové aktivity. Ty nejenže urychlují metabolismus, ale také aktivují takzvaný hormon štěstí, který pak nemusíte navozovat jídlem nebo alkoholem.

Zdroj: Everyday Health.

Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte dovolenou snů

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte...

Dlouhá cesta může být pro dítě utrpením, nová auta ale...

Dokonalé prázdninové letovisko? Plážové ráje Bodrumu...

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové...

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Zavřít reklamu