Pravidelná konzumace banánů vám dokáže pomoci omezit množství břišního tuku

Zdraví 29. dubna 2022 | 15:06 Pavla Krejčí
Banány jsou neuvěřitelným zdrojem základních živin a mohou prospívat hubnutí, trávení, ale jsou také zdravé na srdce. Chutnají skvěle a patří mezi cenově dostupné plody. Díky tomu jsou skvělou volbou pro každého, komu záleží na zdravém stravování. Jaké pozitivní účinky vám jejich konzumace může přinést?
Banány mohou pomoci odstranit tuk na břiše. / Unsplash

Zapomeňte na čokoládu a dejte přednost banánu. Konzumace většího množství ovoce je jedním z nejlepších způsobů, jak podpořit zdraví. Banán může být dobrým pomocníkem při hubnutí, protože obsahuje vlákninu, která zpomaluje trávení a zasytí. Vláknina v banánech hraje zásadní roli, tvoří 12 % doporučené denní dávky, což přímo přispívá k úbytku na váze. Ve studii Nutrition Reviews o výživě je dokonce uvedeno, že konzumace vysokého množství vlákniny může snížit riziko přibírání na váze až o 30 %. Nebojte se jíst nezralé banány. Jsou totiž plné odolného škrobu, tudíž zasytí a sníží chuť k jídlu.

Pomoc při boji s břišním tukem

Přestože mají banány vysoký obsah kalorií, jsou skvělým pomocníkem při získání plochého bříška. Jsou bohaté na již zmíněnou zdravou vlákninu, která pomáhá omezovat chuť k jídlu a umožňuje tělu spalovat tuky, které spaluje jako energii namísto sacharidů. Obohaťte si jídlo o banánový koktejl. K banánům přidejte mléko a zdravé ořechy, čímž získáte chutný a zdravý nápoj.

Mohou zlepšit hladinu cukru v krvi

Vláknina přítomná v banánech napomáhá zmírnit hladinu cukru v krvi. Doporučuje se rovněž konzumace nezralých banánů, jelikož obsahují odolný škrob, který vaše tělo nestráví. Díky tomu, tyto dva aspekty působí na regulaci vaší chutě k jídlu a přispívají ke zpomalení vyprazdňování žaludku. U zdravých jedinců nedochází k výrazným skokům v hladině cukru v krvi, naopak lidem s cukrovkou může vyšší příjem banánů pomoci.

Podporují regeneraci při cvičení

Banány mohou být někdy označovány jako "dokonalé jídlo pro sportovce". Obsahují snadno stravitelné sacharidy, minerály draslíku a hořčíku, které působí jako elektrolyty. Ty během cvičení vylučujete potem, a právě konzumací banánů doplníte ztracený draslík a hořčík. Banány jsou považovány za skvělé jídlo před, během a po tréninku.

Méně je lepší než více

Při konzumaci banánů je důležitá umírněnost. Pokud naráz spořádáte několik kusů, mohou nastat opačné účinky, než ty které požadujete. Vaše tělo přijme více kalorií, což v mnoha případech vede k přibírání na váze. Dalším negativem bývá i nedostatek živin, jelikož je nemáte odkud přijímat. Banány by měly být pouze doplňující svačinou, kterou lze konzumovat mezi jídly.

Psali jsme také: Řídké vlasy pomůže vyřešit správný účes. Vsaďte na kratší střihy, třeba pixie nebo vlnitý či ombré bob

Zdroje: insider.com, healthline.com, ndtv.com

 

Témata: banány, hubnutí, zdraví
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Vědcům se podařil průlom v oblasti energetiky. Počítač napájeli šest měsíců pouze řasami

Seznamte se s medvědím česnekem a poznejte sami, v čem...

Dopřejte okurkám zálivku z mléka. Dosáhnete tak maximální...

Jak se nadobro zbavit slimáků přírodní cestou. Vsaďte na...

Pěstujte cukety jako to dělají v Itálii. V létě pak doslova...

Zahrádkářský kalendář: Co v květnu vysadit a na jaké...

Vyrobte si jednoduše tvářenku z přírodních surovin

Zavřít reklamu