Jestli spíte na břiše, mějte se na pozoru. Tato poloha pomalu, ale jistě devastuje vaše tělo

Zdraví 26. prosince 2021 | 16:03 — Zuzana Procházková
Každý má nějakou jinou oblíbenou polohu při spánku. Někdo preferuje spánek na pravém nebo levém boku, druhý spí zásadně na zádech a jiným zase vyhovuje nejvíce spánek na břiše. Pokud si však myslíte, že je jedno, jak spíte, pak se se mýlíte. Poloha během spánku je zásadní, a rozhodně ne každá je vhodná na každodenní spaní.
Další 3 fotografie v galerii
Během spánkové pozice na břiše dáváte velmi zabrat dolní části páteře / Shutterstock

Vhodná spánková pozice je velmi důležitá. Je to z toho důvodu, že poloha během spánku má vliv na vnitřní orgány, páteř a celkově na pohybový aparát. Ze všech úhlů pohledu je nejhorší možnou pozicí spánek na břiše, i když v této pozice usíná velká spousta lidí. Jedná se o zdánlivě nevinnou záležitost, která v podstatě postupně poškozuje vaše tělo. Samozřejmě vše ovlivňuje čas, jak dlouho a jak pravidelně v této poloze spíte.

Hlavní důvody, proč pravidelný a dlouhodobý spánek na břiše rozhodně není vhodný, jsou následující.

1. Bolest v oblasti krku

Podle experta Michaela Breuse, který se zabývá kvalitou spánku, je spánek na břiše nejhorší spánkovou polohou, neboť tato pozice způsobuje velmi nepříjemné bolesti v oblasti krku. Děje se tak z toho důvodu, že lidé spící na břiše mají krk zvednutý příliš vysoko. Navíc mají po celou noc krk vytočený na jednu stranu. V důsledku toho mnozí pociťují bolest krku hned ráno po probuzení nebo různé nepříjemné pocity a pnutí v oblasti krční páteře.

2. Namáhání bederní páteře a kříže

Během spánkové pozice na břiše dáváte velmi zabrat dolní části páteře, tedy bederní páteři a kříži. V mládí vás tyto bolesti potkat nemusejí, pokud však v této pozici budete spát pravidelně, s rostoucím věkem se dostaví bolest. Spánek na břiše totiž prodlužuje krk a páteř, což zvyšuje tlak na bederní páteř i kříž. Navíc, když spíte na břiše, je téměř nemožné udržet páteř vyrovnanou.

3. Značné nepohodlí během spánku

Dle experta Michaela Breuse má dále spánek na břiše negativní dopad na klouby po celém těle. V důsledku toho nebudete pociťovat během spánku pohodlí, budete se různě vrtět a přemisťovat se. Pochopitelně o tom nemusíte ani vědět. Váš spánek ve výsledku nebude zdaleka tak kvalitní, jako by měl být.

4. Refluxní choroba jícnu

Dlouhodobý a pravidelný spánek na břiše nemá negativní dopad jen na váš pohybový aparát, může zhoršit také příznaky refluxu jícnu. Je to z toho důvodu, že v této poloze nemůže gravitace napomáhat tomu, aby vám žaludeční kyseliny zůstaly v žaludku a nedostávaly se zpět do jícnu.

Ideální spánková poloha

Bohužel neexistuje žádná zcela dokonalá poloha pro spánek. Faktem však zůstává, že pozice na břiše je tou nejhorší možnou. Může totiž napáchat nejen velké škody na pohybovém aparátu, ale také zhoršuje příznaky refluxu. Navíc během této pozice se ve spánku vrtíte a přemisťujete, v čehož výsledku je váš spánek velmi nekvalitní. Dále čtěte: Vyrobte si přírodní elixír z česneku podle tibetských lékařů. Vyléčí tělo a při dlouhodobém užívání prodlouží život.

Zdroj: thesleepdoctor.com, livestrong.com.

Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Bezpečné lyžování v době covidové. Kam se vydat a kde si dát pozor na pokuty

Bezpečné lyžování v době covidové. Kam se vydat a kde si...

Koronavirus bourá plány a tři evropské země zpřísňují....

Kam se v době covidové vydat za sluníčkem? Tyto destinace...

Komplikace pro turisty, které nikdo nepředpokládal. A další...

Kvůli koronaviru se opět přitvrzuje. Zákaz vycestování ze...

Přestaňte počítat peníze a zažijte dovolenou snů. Díky...

Zavřít reklamu