Za pouhý týden lze zhubnout pár kilo. Má to ale pevné zásady

Ostatní 28. února 2022 | 08:22 Mirka Malá
Kdo by nechtěl zhubnout alespoň pár kilo a k tomu všemu za pouhý týden. Než se do toho ale pustíte, je důležité vědět, že hubnout se má především udržitelně, tedy aby po skončení diety nedošlo k tzv. jojo efektu.
Další 1 fotografie v galerii
Malinko zhubnout jde trvalou úpravou jídelníčku už během jednoho týdne / Depospitphotos

Navíc správně hubnout je mnohem více než jen naučit se méně jíst. Je velmi důležité jíst to správné jídlo, ať už zeleninu bohatou na živiny nebo starodávné obiloviny a zvýšit úroveň cvičení, třeba tím, že začnete chodit na nordic walking nebo jógu pro začátečníky. 

Jak zhubnout za týden

Vyvarujte se restriktivních diet. Ty jsou nejen neudržitelné, ale také představují riziko pro vaši duševní pohodu. Raději přidejte do jídelníčku ty správné potraviny. Nejezte ultrazpracované potraviny a místo toho se zaměřte na výživné potraviny, které budete přidávat. Přidejte do každého jídla jednu porci zeleniny navíc. Zaměřte se na listovou zeleninu, která je plná hořčíku a železa, které vám pomohou podpořit vaši energetickou hladinu. Dále také hodně jezte fazole, receptů s nimi je dost.

Dávejte pozor na svačiny. Pokud je potřebujete, pak přejděte na svačiny s vysokým obsahem bílkovin. Mohou to být mimo jiné tyto dobroty: tvaroh na ovesných plackách,
přírodní jogurt a skořice, mrkev a okurkové tyčinky s hummusem, vařená vejce nebo již zmiňované fazole.

Důležitá je také hydratace. Tahle rada se ostatně opakuje pořád dokola. Denně byste měli vypít 2 litry vody. A pozor! Běžné pečivo vyměňte za kynuté. Proč? Kvásek totiž prochází procesem fermentace, který pomáhá rozkládat lepkové bílkoviny, v důsledku toho se můžete cítit méně nafouklí než u běžného pečiva. Je také dobrým zdrojem vlákniny, která vám může bránit v tom, abyste sáhli po sladké svačině o pár hodin později.

A dbejte na detaily. Pokud totiž už nyní jíte zdravá a vyvážená jídla, ale stále se vám nedaří zhubnout, je možné, že budete muset věnovat pozornost právě detailům. Například klidně můžete jíst kuřecí salát plný libových bílkovin, ale váš výběr dresinku by mohl sabotovat vaše úsilí. Takže pozor na tuky a cukry v dresincích a omáčkách.

Bez pohybu to nepůjde

Dostatek pohybu je klíčem k tomu, abyste spálili více kalorií, než sníte. Proto je kombinace aktivity a konzumace zdravé a vyvážené stravy nejlepším způsobem, jak podpořit zdravé a udržitelné hubnutí.

Najděte aktivitu, která vám vyhovuje, ať už půjdete běhat s dětmi, nebo budete podnikat pravidelné procházky, nebo zkusíte cvičit doma. Týdně by vám to mělo dohromady dát alespoň 150 minut. Také čtěte: Zaostřeno na alkohol: Máme kocovinu po určitém druhu, nebo jde jen o mýtus

Zdroj: Woman and Home, Cosmopolitan.

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Vědcům se podařil průlom v oblasti energetiky. Počítač napájeli šest měsíců pouze řasami

Seznamte se s medvědím česnekem a poznejte sami, v čem...

Dopřejte okurkám zálivku z mléka. Dosáhnete tak maximální...

Jak se nadobro zbavit slimáků přírodní cestou. Vsaďte na...

Pěstujte cukety jako to dělají v Itálii. V létě pak doslova...

Zahrádkářský kalendář: Co v květnu vysadit a na jaké...

Vyrobte si jednoduše tvářenku z přírodních surovin

Zavřít reklamu