Pokud chcete shodit pár kilo, zaměřte se na potraviny, které výrazně podporují hubnutí

Zdraví 26. ledna 2021 | 07:46 — Marcela Plachá
Zatímco někteří jsou celí život štíhlí, druzí mají s váhou stále nějaké trable. Odborník na dietetiku prozrazuje, co určitě zařadit do jídelníčku a proč si dávat pozor na fluoridovanou vodu či pasty.
Další 3 fotografie v galerii
Téměř zázračně působí odvar z fazolí / Depositphotos

2 snadné závazky

Někdy stačí pro štíhlou postavu a zdravé tělo jen málo. Odborník na dietetiku Paul Pitchford doporučuje hlavně se zaměřit na celý organismus a přijmout dva závazky: 

1. Závazek k emoční vyrovnanosti s podporou fyzické aktivity, tzn. naučit se relaxovat, pracovat se svou psychikou a emocemi a chodit na procházky či cvičit. 

2. Vyvážená strava z nerafinovaných potravin. To znamená změnit svůj přístup k jídlu. Kupovat a konzumovat pouze kvalitní suroviny, vařit si a jíst plnohodnotná jídla.

Tyto dva kroky jsou velmi účinné a málokdy vyžadují další změny ve stravování k zajištění úbytku hmotnosti. Existuje však nemálo jedinců, kteří i při zdravém režimu ztrácejí hmotnost pomalu nebo vůbec. V těchto případech Paul Pitchford zdůrazňuje obohatit jídelníček o hořké a aromatické chutě a slané a kyselé potraviny. 

Co určitě zařadit do jídelníčku:

1. Ořechy, semena a oleje: doporučují se jen lehčí oleje omega-3 a GLA (kyselina gama-linolenová), které zrychluji metabolismus a spalování tuků. Nerafinovaný, zastudena lisovaný lněný olej, nejbohatší rostlinný zdroj omega-3 kyselin, dodává hormonální rovnováhu. Pozor na rafinované oleje, které stejně jako fluoridovaná voda silně zpomalují tempo spalování tuků.

2. Obzvlášť prospěšné jsou fazole adzuki a mungo. Za účelem zrychlení úbytku hmotnosti je možné vypít během dne několik hrnků odvaru z fazolí adzuki. Klíčky z fazolí mungo a jiných fazolí jsou také prospěšné, ale hlavně pro horkokrevné jedince. Pro jedince s projevy chladu (což jsou lidé, kteří často cítí chlad nebo nemají rádi pocit chladu) se mohou ohřát v páře.

3. Obiloviny jsou rovněž sladké a je vhodné dávat přednost těm obilovinám, které obsahují hořké složky, jako jsou žito, amarant (laskavec), merlík chilský (quinoa) a oves. Za účelem hubnutí by se oves měl konzumovat v nejvíce hořké podobě, tedy syrový (namočený) nebo opražený. Kukuřice je také vhodná, protože působí diureticky, a tedy odstraňuje přebytek vody uchovávané v tkáních.

4. Téměř veškerá zelenina je vhodná k hubnutí s výjimkou plodů s velkým obsahem vody (cuketa, letní tykev) a velmi sladkých druhů zeleniny (sladké brambory a jamy). Druhy zeleniny označené jako obzvlášť hořké - salát, celer, kedlubna, chřest a mladá cibulka - jsou nejvhodnější. 

5. Denní spotřeba citronu nebo grapefruitu spolu s peckami, dření a částí vnitřní slupky (nejvíce hořké části) bývá vynikajícím prostředkem na hubnutí. Běžné druhy ovoce, jako jsou jablka, švestky, broskve, pomeranče a hrušky, mají čisticí schopnosti, které jsou prospěšné osobám s nadváhou. Další tipy pro hubnutí najdete zde.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Barbora Šporclová Kodetová rozechvěla hlasivky. Všichni jen zírali

Blíží se čas pro jarní výsadbu česneku. Nemůžete sice...

Pořiďte dětem originální zvířátko. Péče o potemníka je...

Než si vyberete přímotop, zvažte výhody i nevýhody...

Pozor na klíšťata. Už brzy začnou znovu útočit, stačí...

Vyrobit dítěti zábavnou a navíc poučnou hračku je snadné....

Každý dům by měl být vybaven svítilnou. Na co se zaměřit...

Zavřít reklamu