Podpořte v létě hubnutí a snižte koncentraci cholesterolu díky čočce

Zdraví 17. července 2021 | 11:08 — Marcela Plachá
V horkém počasí dietologové nedoporučují nacpávat se hutnými pokrmy včetně masa. Ideální náhradou těžkých masitých jídel jsou v létě nejen saláty, ale také luštěniny, zejména červená čočka.
Další 3 fotografie v galerii
Pestrý svět luštěninových dobrot vás překvapí / Depositphotos

Vzhledem k bohatému vitaminovému a minerálnímu složení je čočka velmi důležitou součástí jídelníčku. Podle výzkumů pomáhá při kardiovaskulárních patologiích, cukrovce, hypertenzi, onemocněních štítné žlázy. Podporuje hubnutí a snižuje koncentraci cholesterolu. Slouží jako prevence rozvoje aterosklerózy, maligních novotvarů.

Pro detox i hubnutí

Používá se při odstraňování chronické únavy, doplňování energetických deficitů v těle, zlepšování stavu pokožky a posilování vlasů. Má nízký glykemický index, proto se úspěšně využívá při redukčních dietách. Odborníci na výživu tvrdí, že čočka podporuje aktivaci trávicích procesů, umožňuje odstraňovat usazeniny a toxiny, což má příznivý vliv na hubnutí. Nejen, že porce čočky denně umožní rychle se zbavit nadváhy, ale také výrazně zlepší celkové zdraví, harmonizuje trávení a naplní tělo energií.

Pro ženy

Ukazuje se, že čočka je užitečná pro ženy, protože zmírňuje PMS, bolestivou menstruaci a dokonce zabraňuje riziku vzniku mimoděložního těhotenství, předchází rakovině vaječníků a dělohy, reguluje hormonální hladiny.

Díky obsahu kyseliny listové je prospěšná během těhotenství, protože má příznivý účinek na stav vyvíjejícího se dítěte. Také upravuje krvetvorbu a snižuje riziko vzniku anémie u nastávající matky, zmírňuje záchvaty toxikózy.

Pěstují se různé druhy čočky:

  • Hnědá je nejběžnější odrůda používaná do polévek, je třeba ji dopředu namáčet a důsledně uvařit.
  • Červená je jemnější, není třeba ji namáčet a vaří se jen krátce. Silně posiluje imunitu. Je dobře stravitelná a nenadýmá.
  • Žlutá se používá především v indické kuchyni. Má jemnou chuť a moučnou strukturu a je zdrojem vyššího podílu vlákniny. Nemusí se namáčet, je rychle hotová.
  • Černá je považována za nejchutnější odrůdu. Stačí ji krátce namočit. Je zajímavá chuťově i vizuálně, proto se doporučuje nerozvařit ji, ale zachovat její strukturu.
  • Zelená čočka je ceněná pro vysokou koncentraci aminokyselin. Většinou se přidává do salátů. Významně snižuje hladinu cukru v krvi.

Recept na čočkovou kaši

Uvařte červenou čočku (cca 15 minut). Nastrouhejte jednu mrkev, osmahněte na oleji, přidejte několik nakrájených rajčat, zalijte uvařenou čočkou, přidejte kousek prolisovaného česneku a dochuťte bylinkovým kořením.

Čočka a quinoa v letním salátu

Quinou promyjte teplou vodou, vařte pod poklicí asi 10 minut. V druhém hrnci uvařte zhruba půl hodiny černou čočku, kterou jste předtím alespoň dvě hodiny namáčeli. V samostatné míse společně rozšlehejte vinný ocet a dijonskou hořčici. Nalijte olej, přidejte česnekový prášek, citronovou kůru se solí a pepřem. Dochuťte čerstvými listy koriandru. Přimíchejte quinou a čočku, ozdobte čerstvou mladou cibulkou a naklíčenou čočkou (klíčky mají příznivý účinek na srdce, játra, pomáhají zlepšovat stav dýchacích cest, krevních cév a pohybového aparátu). Luštěniny jsou velmi ceněné i pro zdravou vlákninu. O její prospěšnosti jsme psali zde.

Zdroje: zdravstvyite.ruwww.jimejinak.cz.

Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestovatelská mapa se opět mění. Připravte se na velké komplikace

Cestovatelská mapa se opět mění. Připravte se na velké...

Chorvatsko přitvrzuje. Informace, které by vám před cestou do...

Kanárské ostrovy se těší mimořádné oblibě. Navštivte...

Na co se připravit při cestování autem. Pozor, ať si svojí...

I v Čechách si užijete úžasné a navíc zdraví prospěšné...

Kvůli mutacím přibyly další červené země. A na co se...

Zavřít reklamu